Gæt en synlighedsvind

Jeg læser lige nu i Computerworld at

Folketingsvalg 2007: De politiske partiers hjemmesider er usynlige på Google, viser en analyse, søgemaskinefirmaet Notabene.net har lavet for Computerworld. [...] I synlighedsanalysen er udvalgt 100 ord, som dækker de fleste af de temaer [...] SF klarer sig bedst med 18 top-10-placeringer. På anden- og tredjepladsen kommer henholdsvis Socialdemokraterne med 7 topplaceringer og Det Konservative Folkeparti 3 topplaceringer

Som sædvanlig med sådanne analyser får vi ikke noget at vide om hvilke ord, der så har givet topplaceringer (blandt top 10 søgeresultater) til ovennævnte partier eller listen med de 100 ord, der er blevet testet med. Der er intet link i artiklen, og jeg har intet kunne finde på Notabene.net.

Analysen fortæller intet om der er testet på Google.com eller Google.dk domænet, fordi det giver ikke altid helt de samme søgeresultater. Er der blevet søgt i feltet “Søg – på nettet, sider på dansk “eller” sider fra Danmark”? Når de siger partis hjemmeside – mener de så partiets hoveddomæne? Eller tælles en lokal afdelings/folketingskandidat af et parti (med eget domænenavn) også med?

Sidst nævnte punkt ovenfor vil jeg mene også skal tælles med vedr. synlighed for det totale billede af partiernes netindsats, eller hvad synes I om det standpunkt?

Jeg venter på at blive klogere på undersøgelsen.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>